Bijna een week van huis - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Malawi mission workteam Katwijk 1 - WaarBenJij.nu Bijna een week van huis - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Malawi mission workteam Katwijk 1 - WaarBenJij.nu

Bijna een week van huis

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Malawi mission workteam Katwijk 1

17 Juli 2014 | Malawi, Lilongwe

Beste allemaal,

Hoe is het daar in Nederland?
Hier is het super, het weer is goed en het eten nog steeds lekker.
We zijn daken aan het leggen en deuren aan het verven.
Het is leuk om een beetje in contact te komen met de locale bewoners hier…
Als we aankomen wordt er al mogé gezegd.

De mensen die hier leven hebben het hier niet heel slecht.
Ze verdienen gemiddeld 800 Kwacha per dag. (ong. € 1.60)
Maar ze zien er niet verhongerd uit en zijn gelukkig.

Vandaag werd de kleding onder de Malawianen uitgedeeld. Ze glimmen van oor tot oor.
Ook zijn de baby mutsjes naar het ziekenhuis gegaan, hier waren ze zeer dankbaar voor.

Vanmorgen werden we om 7.00 uur verwacht in de kerk van het ziekenhuis.
Daar zouden we even voorgesteld worden, maar omdat het vroeg was moest er eerst gezongen en gedanst worden om wat los te komen.
Hierna moesten we ons voorstellen en mochten we weer gaan.
Ook zijn we uitgenodigd door de dominee om dinsdag een bakkie leut te komen doen.

Owja als wij hier aan het werk zijn zitten er gemiddeld 15 Malawianen te kijken. (zie foto)
Ze zijn allemaal ontzettend eigenwijs en vinden discuseren geweldig.

Deze blog was geschreven voor dinsdag, maar we konden hem niet plaatsen omdat het internet het niet deed.

Vandaag het dak afgemaakt, en begonnen aan een bekisting voor het beton storten. Op de werkplaats hoorden we trouwens dat er wel mensen zijn die op het moment honger lijden.
Best wel lastig om met die grote verschillen om te gaan, wij hebben genoeg en hun hebben niks.

Toanana moua (morgen spreken we elkaar weer)

p.s. Jan is nog steeds vrijgezel, hij woont nog steeds thuis dus het maakt allemaal niks uit, ook het eten is niet vies maar ook zeker niet lekker!!

• 17 Juli 2014 - 17:11

Annita Haasnoot:

Ontzettend leuk om dit te volgen, wij kunnen ons dit helemaal niet voorstellen hoe het daar aan toe gaat.
    Wat hebben we het toch rijk!
    Succes allemaal! Ik kijk uit naar het volgende verslag!
    Ps. Heb al meer dan 100 gebreide mutsjes bij elkaar voor de 2e groep. (ben de tel kwijt!)

• 17 Juli 2014 - 17:35

Jannie C. Van Bennekom:

Een groet aan jullie!
    Heel fijn om te lezen, hoe jullie aan het werk zijn.

Jullie moeten wel bedenken, dat je niet altijd aan de mensen kan zien of zij voldoende eten krijgen.
    Als kinderen een dikke buik hebben, is dat meestal een te kort aan voedsel.
    Hier mee om te gaan, is lastig.
    Wanter wordt wel goed voor julliegezorgd, neem ik aan.
    In de Dominicaanse Republeik, waar ik op werkvakantie ga, komen we dit tegen.
    Soms gebeurd het, dat een moeder aan het einde van de morgen zegt, wij hebben deze dag nog eten op.
    Sommige gezinnen hebben maar één maaltijd op een dag.
    Waarom ik dit schrijf..... hou het in gedachten.
    Genieit van de mensen om je heen. Van de donkere kopjes van de kinderen.

Succes met jullei project.
    Maakt er met elkaar iets mooie van.

Hartelijke groet van JANNIE

P.S. Ik ben benieuwd wanneer jullie dit bericht ontvangen.
    In de D.R. is het ook moeilijk om contact te krijgen via internet.

• 17 Juli 2014 - 17:39

Geesje:

dag lieve mensen , fijn om te lezen hoe jullie het allemaal beleven, dankjewel.....

• 17 Juli 2014 - 18:03

Emmely:

Wauw, Wat gaaf zeg!
    Geniet er van!
    en heel veel succes met het bouwen!

Groetjes Emmely

• 17 Juli 2014 - 18:21

Francine Van Rijn:

Leuk dat t weer gelukt is! Fijn om weer wat te horen en zien. Kijken er naar uit. Jullie zien er nog stralend uit! Wat is die foto met Mark en die kindertjes leuk.....prachtig!
    Veel liefs!
    P.s. we snappen niet wat jullie bedoelen met ...Jan is nog steeds vrijgezel etc

• 17 Juli 2014 - 19:40

Fam. Durieux:

Ha allemaal

Geweldig om te lezen hoe het met jullie gaat! We kijken alweer uit naar het volgende verslag...
    Heel leuk om door middel van de foto's bij jullie te kunnen kijken.
    De foto van Mark vinden wij ook heel mooi!! Vooral die stralende gezichtjes... en jullie kijken al net zo blij als de Malawianen!! Een goed teken!

Groeten van ons allemaal!

• 17 Juli 2014 - 21:45

Fam. Van Rijn:

Hallo Mark en de rest van het team erg leuk dat we jullie een beetje volgen.ga er vooral mee door we kijken al weer uit naar het volgende bericht.veel succes bij het werk en dans.groetjes van ons allemaal maart annemarie.

• 17 Juli 2014 - 22:40

Fam. Van Der Zwan:

Hoi malawigangers,
    Fijn om weer wat te lezen van jullie, het klinkt goed. Twas zeker een hele belefenis om te delen. Leuk dat het ook gelukt is. Ga zo door. Tot snel maar weer.
    Groeten aan iedereen van ons uit katwijk. ;-)

• 17 Juli 2014 - 23:11

Kees & Tineke Van Rossum:

Hoi allemaal,
    Blijf zoveel mogelijk foto's en verhalen sturen, wij genieten ervan. Heel mooi van jullie om s'ochtends heel vroeg, in de kerk te zijn.( wat toch het belangrijkste is) En ook de omgang met de bevolking is denk best leerzaam,
    Werkse, en wees voorzichtig,
    grt uit het warme Katijk,
    ps wij snappen ook niet ....Jan is nog vrijgezel!!!!!!!!!!!!

• 18 Juli 2014 - 11:46

Wim En Coby V.d Oever :

Hallo mark en team groeten uit heet katwijk leuk om jullie te volgen ga zo door.
    Wim en coby v.d oever

• 18 Juli 2014 - 21:47

Marianne Bouwman:

Hallo harde werkers in Malawi,
    Geweldig om zo weer jullie belevenissen te kunnen lezen en zien.
    Jullie werk daar maar ook de ontmoetingen met de plaatselijke bevolking!
    Onze gedachten zijn vaak bij jullie. Je hebt de KP gemist Hans! We zullen hem bewaren!
    Gods zegen toegewenst!

• 19 Juli 2014 - 16:55

Ria Hoefnagel:

Hallo allemaal.
    Wat leuk om jullie te kunnen volgen. Valt niet mee denk ik om hard te werken in de warmte.
    Wij zijn nu in Canada. Te gast bij onze vorige gemeente. Gisteren zijn Adriaan en Hans hier aan gekomen.
    Gezellig hoor! Voor ons is dit ook een werk vacantie. Alleen een beetje anders als bij jullie. Groetjes!

• 22 Juli 2014 - 21:58

Fam Van Rijn:

hallo luitjes,
    we zijn inmiddels al heel bekend met het waarbenjij.nu gebeuren en we vinden het leuk dat we nu jullie verslagen kunnen lezen . bijzonder hoor. Zo kom je toch beter te weten hoe de mensen daar leven en dat maakt weer bewust van wat wij hier allemaal hebben. Wij vinden het geweldig wat jullie allemaal doen.Wij wensen jullie veel succes en Gods zegen toe.Groetjes Maarten en Helma van Rijn.(oom en tante van Hans)